28. september 2010

muutumismäng: kolmas vaatus

liiga pime on, kurat!

pisikeste basiilikubeebide varred muudkui venivad, aga pärislehti pole ikka veel ilmunud; punane basiilik on mu aknalauapopulatsioonist üldse välja surnud; kahest lehtsalati taimest üks kooles; murulauguga on nii, et mingi osa on toidu sisse rännanud, mingid varred on rõõmsalt rohelised ja mahlased, mingi osa vartest rohetab, aga sõnast "turgor" pole nad kuulnud ja mingi osa näeb välja nagu kevadel elusat tuld ootav kulu.

põletan juba/alles teist päeva oma hoolealuste peade kohal lampi, aga eks saab näha, kas sellel on ka mingit muud väljundit peale suurenenud elekrtiarve.

a üldiselt hakkab mulle tunduma, et muutumismängust saab vaikselt kurbmäng ja minu näpud jäävad veel kauaks ajaks nisajateks, ilma igasuguse rohelise varjundita.

2 kommentaari:

The W ütles ...

jäi hinge närima see, et mis lainepikkusel su lamp valgust kiirgab ning kas ja kui palju see kattub su taimede poolt efektiivselt kättesaadava lainepikkusega? või ajan ma lihtsalt paska?

nisanäpp ütles ...

ei aja üldse paska, hoopis väga õige küsimus ja ma isegi mõtlesin selle peale... a mul peast pole aimugi, missugune on minu lambi poolt kiiratava valguse spektraalne koostis ja ma taimefüssi loengust ei mäleta, missugust valgust taimed kõige efektiivsemalt kasutavad. kuskil kummitab, et hommikuti ja õhtuti on see asi erinev ja et sinise valgusega oli mingi teema (mai mäleta, kas see oli siis just mõttetu valgus õi ilgelt hea), peaks kuskilt lugema.