5. oktoober 2010

Miks on raamatukogu raamatutel tempel 17. leheküljel?

Kas keegi teab? Kust on see "tava" algselt pärit? On see rahvusvaheline? Ainult Eestis kehtiv või on tegemist nõuka aegse jäänukiga. Või kui keegi leiab interneti üüratutest avarustest lõpliku vastuse, siis võin teda präänikuga premeerida. Olgu siis sümboolsega või mitte. Ma ise ei viitsi otsida. Loen parem raamatut edasi.

7 kommentaari:

printsess ütles ...

Ma ei tea. Ma olen aastaid mõelnud, aga ikka ei tea. Otsida ka ei viitsi. Punkt.

Anonüümne ütles ...

Minu teada on see rahvusvaheliselt kokkuleppeline raamatukogu põhikogu teavikute tehniline töötlemine:


(1) Automatiseerimata raamatukogu põhikogu teavikute tehniline töötlemine on tembeldamine või inventarinumbri ja kohaviida märkimine, raamatutasku ja raamatukaardi vormistamine ning autorimärgise teavikule märkimine.

(2) Teavikud tembeldatakse raamatukogu templiga ja varustatakse inventarinumbriga. Templi jäljend lüüakse ja inventarinumber kirjutatakse raamatu tiitellehe pöördele, 17. lehekülje vasakusse nurka teksti alla ja irdlisadele, ajalehtedel esiküljele, ajakirjadel jms trükistel esikaane pöördele. Heliplaatidel märgitakse inventarinumber ja lüüakse templi jäljend esikülje etiketile, CD-ROMidel ja laserplaatidel voldiku tagaküljele, audio- ja videokassettidel kassetile, diapositiividel, filmidel jms pakendi etiketile. Tembeldamine ja inventarinumbri märkimine ei tohi rikkuda teaviku teksti ja illustratsioone.

Anonüümne ütles ...

Täpsustaks veel - lk 17 on köite teine trükipoogen. Sellepärast nimelt see lk number valitud.

bibli ütles ...

Nii. Jah, tuleb sinna tempel panna juba vastavalt erinevatele määrustele, kuid sellele on ka täiesti praktiline seletus ka.

Tempel (ja inventarinumber) on raamatus alati kahes kohas ehk tiitellehe pöördel ja leheküljel 17. Kui raamatuga midagi juhtub ja kaaned ja tiitelleht kaob siis leheküljelt 17 saab alati vaadata mis raamatukogule raamat kuulub ning inventarinumbri, kui on vaja raamat maha kanda. Miks just 17? Mäletan uduselt selgitust, et varasemalt algas sealt raamatu köite teine osa, ma ei oska seda hetkel sõnadesse panna aga mõned köited on sellised, kus raamat koosneb väikestest raamatutest. Kindlasti on spetsialiste, kes seda paremini seletavad.

Tänapäeval see nii enam ei ole, sest trükitehnika on muutunud ning köiteid igasuguseid. Nõuka ajal oli lk numbriks ka vahepeal vist 36 või midagi sellist.

bibli ütles ...

Telc jõudis enne vastata, kui ma kommentaari publish teha :D

bibli ütles ...

http://scienceblogs.com/aardvarchaeology/2010/03/page_17_stamp.php ka mujal maailmas on seda küsimust tõstatatud.

nisanäpp ütles ...

on jah, minu arust on internet täis inimesi, keda see küsimus painab :)
aga mulle jäi veel mulje, et templi löömine just 17. leheküljele ei ole siiski ülemaailmne kokkulepe. et muid selliseid leheküljenumbreid on ka.