5. oktoober 2010

Orkut vs. Facebook

Nagu näha, siis üks viimase aja põhiteema on see, et Orkut on mõttetu pask ja surnud koht ning Facebook on vastukaaluks sitaks lahe ja äge. Ja et kuna Orks on surnud ja mõttetu, siis tuleb tingimata seal konto kustutada ja Facebooki üle kolida..
Noh, olles mõlemas kohas kasutaja, võin öelda jah, et Orks on surnud. Aga see, et Facebook on ägedam ja seal rohkem elu on, see on loll lora. Facebook on samasugune koht kui Orkutki. Ainult rohkem ärritavamaid kellasid ja vilesid. Tema "edu" seisenb lihtsalt selles, et seal on rohkem inimesi. Ja kuna ta on paremini turustatud (rohkem reklaami ja nii), läheb ta lihtsalt paremini ka müügiks - seepärast ka suurem kasutajaskond ning suurem sümpaatia inimeste poolt. Ja kuna on rohkem inimesi, siis on ka rohkem võimalikku "elu" seal. Ent see on ka kõik. Muus osas kellele ema, kellele tütar.
Teemaarenduse jätkuks oleks paslik arutada ka selle üle, milleks üldse on vaja kuskil sotsiaalvõrgustikus liige olla? Aga kuna kell on hetkel nii vara ja ma pole uni silmas isegi voodist teki alt välja roninud, siis piirdun ilma argumenteerimata väitma, et ei olegi  vaja kuskil Facebookis või Orkutis olla. Vähemalt enda näitel olen ma mõelnud, mida ma kaotan või võidan sellega, et ma kuhugi kuulun ning olen avastanud, et ei kumbagi. Ei kaota ega ka võida. Seepärast ma ka midagi ära ei kustuta. Veel. Keeldun olemast popp ja "mässumeelne".

2 kommentaari:

nisanäpp ütles ...

njah, mind ajab vahel närvi see, et inimestel on üksteisega suhtlemine nii lihtsaks ja odavaks tehtud... pole siis ime, et meie seas on järjest rohkem sotsiaalseid hälvikuid, kes näost näkku rääkimisega ei saagi hakkama.
ja ma arvan, et ei ole vaja selliste võrgustike liige olla. aga võib. oleneb vist et kui tõsiselt seda võtta. ja need, kes liiga tõsiselt feissbukitamist võtavad, peaks võõrutusravile minema.
olen natuke radikaal.

printsess ütles ...

Ma peaks olema vist õnnelik, et ma nn päriselus pole lühikese ajaga umbes kahekümnest sõbrast ilma jäänud. Samas on põhjust olla ka kurb, sest tõsiasi on ju see, et päriselus mul pole tegelikult sõpru üle saja olnudki.