20. märts 2011

Haapsalu lahe matk 2 "the sequel"

Tere,
Kindlasti, lambiblogi fänn, elasid elavalt kaasa minu eelmisele Haapsalu lahe matkale. Seega otsustasin rahva tungival nõudmisel seda korrata.

Väljavõtted Haapsalu lahe matka 2 "the sequel" logiraamatust.

Sissekanne 1.
Start. 11:50 19.03.2011 Paralepa rannast.Tuju on super, ees ootamas põnev matk. Ilm on pilves ja maha on sadanud 3-5cm värsket märga lund, õhutemperatuur 0C. Seekord võtsin kaasa fotoaparaadi. Matka planeeritud kestvus 2tundi ja 30 minutit. Esimene sihtpunkt: Noarootsi poolsaar, distants 4km.


















Vaade Noarootsi poolsaarele Paralepa rannast. Nähtavus ei olnud kõige parem.


Sissekanne 2.
Olen jõudnud Noarootsi, suusad libisevad ootamatult halvasti, nähtavus jätkuvalt halb. Vormsit, minu järgmist sihtpunkti, ei ole näha.


















Kaugustes peaks näha olema Vormsi saar
.


Sissekanne 3.
Seisan rüsijää veerel mis ulatub silmapiirini. Vormsisse jõudmine ilma ujumata tundub võimatu. Otsustan tagasi sõita, olen natuke kurb, kuid ei nuta.


















Rüsijää. Pildi vasakul äärel on näha Vormsit, mida algselt ekslikult pidasin mandri osaks.


Sissekanne 4.
Olen siiski teel Vormsile. Selgus et eksisin, liikudes liiga kaua mööda Noarootsi rannajoont. Selle suunaga oleksin otse Läänemerele sõitnud. Ekslikult arvasin, et õige suuna hoidmiseks pidi mulle tuul pidevalt vasakult olema. Tegelikult pidi mulle tuul otse vastu puhuma. Nähtavus on oluliselt paranenud ja näen selgesti Vormsit.


Sissekanne 5.
Jõuan Vormsi putka juurde, mida külastasin ka eelmisel matkal. Muutusi ega edasiarendusi pole näha. Tunnen et hakkan väsima, kuid otsustan siiski külastada veel majakaid ja suusatada Hobulaiule.


















Kuulus Vormsi soojak, vaatega Haapsalule, maitsekalt piirdestatud.



















Mingi majakas, mis tuli väga vaevaliselt lähemale. Karistuseks majakale ronisin talle otsa (ilma suuskadeta).



















Mingi teine majakas (uksega). Eelmine majakas paistab taustal.


Sissekanne 6.
Jõudnud Hobulaiule tunnen, et olen päris väsinud. Selleks hetkeks oli matk juba ligi kolm tundi kestnud. Ainuke lohutus oli et nüüd sõidan otse tagasi Paralepasse.


Sissekanne 7.
Olen jõudnud mandrile. Sõitsin uisku Hobulaiult mandrile ca 4km ja olen täitsa läbi, pulss umbes 170. Matka lõpuni oli veel 4km, mille läbimine tundus olevat tõeline "mind over matter" katsumus.


















Hobulaid. Sealt ära sõitmine võttis mult peaaegu kogu jõu.


Sissekanne 8.
Finish. Olen omadega täitsa läbi, vahepeal sõin juba lund. Uisku enam kogu aeg ei jõudnud sõita, lisaks sellele kukkusin kaks korda. Matka kestvus 4 tundi ja 10 minutit, üle 2x rohkem kui kolmapäeval ja ma olin surmväsinud.


Epiloog.
Mõistan et minust oli väga julge minna väga halva nähtavusega suurele jääväljale, ilma orienteerumist kergendavate vahenditeta. Samuti värske, märg lumi muutis antud distantsi läbimise tunduvalt raskemaks. Kuigi kogu distants oli ca 25km, tundsin ennast lõpus rohkem väsinuna kui pärast Tartu maratoni.

2 kommentaari:

The W ütles ...

julge ja vastutustundetu ettevõtmine jah.

ja kurat, suusahooaeg on läbi juba. aitab.

Tarqi ütles ...

läksin lahele posikesena, tagasi tulin mehena